Een lange dag.

Vrijdag was voor mij nog een gewone werkdag, dus we vertrokken pas om 21.00 uur  naar Van der Valk Schiphol. Daar kwamen we rond 22.45 aan. Het inchecken ging gelukkig lekker vlot, zodat we snel met de bagage naar de kamer konden. Daar na nog de auto op lang parkeren zetten, en dan naar bed, want de wekker ging om 6.00 uur al weer af.  Na een heerlijk ontbijt vertrokken we om 7.20  met de bus naar Schiphol.

Onze vlucht naar Londen had in eerste instantie een vertraging van 5 min. maar dat werden er nog wat meer omdat het toestel nog later aankwam op Schiphol wegens de vakantiedrukte op het vliegveld van Gatwick. Onze overstap in Londen was met anderhalf uur redelijk aan de krappe kant, en dan wordt het met zo'n vertraging weer spannend of we het gingen halen. In Londen aangekomen bleek al gauw dat onze vlucht naar Tampa ook ruim twee uur vertraagd werd, dus hadden we opeens weer zeeën van tijd. Bij de winkels in de vertrekhal liepen we de familie MattRob tegen het lijf, en hebben we even kennis gemaakt. Voor het eerst dat we mede Florida-forummers  "in het echt" spreken. Leuk! Misschien zien we elkaar nog vaker deze vakantie.

De vlucht naar Tampa verliep op zich prima, maar Manon is toch twee keer misselijk geworden, en moest overgeven. Daar had ze nog nooit eerder last van gehad, dus waar dat nou weer aan lag...? Zal ook wel wat spanning en vermoeidheid zijn. Verderop in het vliegtuig waren nog een paar kinderen misselijk, dus de stewardessen hadden het druk.

Bij de paspoortcontrole en immigrations ging het gelukkig lekker vlot, dus konden we snel door naar de bagageband waar de koffers al klaar stonden. Toen konden we door naar National om onze huurauto op te halen. De man achter de balie probeerde ons nog het een en ander aan te smeren, maar we hebben alles vriendelijk afgewezen. Allen de tank benzine wil ik graag vooraf betalen, zodat we de wagen weer leeg mogen inleveren. Het is een spiksplinternieuwe Chevrolet Equinox geworden, na een tip van MattRob, die zelf nog een grotere wagen weet tee scoren. Vier mijlen op de teller, en alles d'r op en d'r aan.

De rit naar Inverness duurde langer dan vooraf gedacht, omdat de TomTom  een andere route had uitgestippeld. Voor ons waren deze wegen ook onbekend, dus luister je maar naar dat apparaat maar ik weet zeker dat het ook wel sneller had gekund.
Bij de Lakeside Golf en Country club zijn de lichten gedoofd als we aankomen. De sleutel voor de villa ligt klaar in een kluisje, dus kunnen we zo rond tien uur ons tijdelijke onderkomen betrekken. De villa staat naast het huis waar we de laatste twee Florida vakanties hebben gewoond. Foto's van het huis volgen nog, maar het is in ieder geval fantastisch. De Walmart is hier 24uur open, dus kon ik nog even de eerste boodschappen doen. Als ik terug kom liggen Manon en Mirijam al uitgeput in bed.

Om half zes was ik al wakker, en Manon een half uurtje later. Het is nog donker, maar het hoofd van Manon staat alweer naar  het zwembad. Meid, spring er in , wat kan jou het schelen. Kan ik ondertussen een stukje schrijven en de Tour de France kijken op de laptop.

Ik weet zeker dat wij ons weer prima gaan vermaken de komende twee weken, hier of ergens anders in Florida. Maar dat lezen jullie later wel weer. Vandaag doen we even helemaal niks,  afgezien van een bezoekje aan de Walmart voor wat zwembadspeelgoed en nog wat boodschappen. Wat de dag van morgen brengt zien we morgen wel weer.